امکان عضویت در باشگاه‌ مشتریان اقتصادبیداربرای مشتریان کارگزاری و هم برای کسانی که مشتری کارگزاری نیستند وجود دارد.

 فرد به محض عضویت 400 امتیاز از باشگاه به عنوان پاداش عضویت دریافت خواهد کرد.

جهت بهینه سازی ارائه خدمات در باشگاه، سطوح مختلفی برای اعضاء در نظر گرفته‌شده‌است که این سطوح بر اساس ستاره نمایش داده می‌شود. هر فرد در ابتدای عضویت در سطح کاربر قرار می‌گیرد و با کسب امتیازات بیشتر، سطح خود را که بر اساس تعداد ستاره مشخص شده است، ارتقاء می‌دهد. فردی که در سطح یک ستاره قرار دارد، عضو تک ستاره و فردی که در سطح پنج قرار دارد، عضو پنج ستاره باشگاه است و در هر یک از این سطوح خدمات خاص سطح خود را دریافت می‌کند.

در ادامه نحوه عضویت در باشگاه توضیح داده شده است:

 عضویت :

تمامی افراد می‌تواند با کلیک بر روی آیکون ثبت نام که در سمت راست سایت قرار دارد و تکمیل اطلاعات درخواستی، عضو باشگاه شود.

پس از انجام این مراحل و فشار دادن دکمه "ثبت نام"، فرد می‌تواند با انتخاب آیکون "حساب من" که در بالای سمت راست سایت قرار دارد، به صفحه کاربری خود در باشگاه وارد شود.

نام کاربری= آدرس ایمیل معرفی شده توسط عضوء.

رمز عبور= رمز عبور انتخابی توسط عضوء.

با عضویت در باشگاه، یک لینک به عنوان "لینک معرفی" به فرد اختصاص داده می­شود که برای دعوت از دوستان، از آن استفاده خواهد کرد.(لینک دعوت منحصر به فرد بوده و در منوی پروفایل در دسترس می‌باشد.)

درصورت بروز هر گونه مشکل در هنگام ثبت نام ، می‌توانید با پشتیبانی باشگاه به شماره 2و42029501 -021 تماس حاصل نمایید.

کاربر کسی است که جزء مشتریان کارگزاری اقتصادبیدار نیست و تنها از خدمات باشگاه استفاده می‌کند. برای تبدیل حساب کاربران به حساب مشتریان و استفاده از امتیازات معاملاتی و مزایای بیشتر، لازم است اینجا کلیک نماید تا یک پنجره برایش باز شود.

با تکمیل این فرم و انجام مراحل ثبت نام فرد از حالت کاربری به مشتری تغییر وضعیت خواهد داد.

هر فرد در ابتدای عضویت در سطح کاربر قرار می‌گیرد و با کسب امتیازات بیشتر، سطح خود را در باشگاه ارتقاء می‌دهد. کاربر پس از افزایش میزان امتیازاتش می‌تواند به سطوح بالاتر که یک ستاره، دو ستاره، سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره است راه پیدا کند، خدمات و پاداش های بیشتری را دریافت نماید. (توضیحات بیشتر در مورد سطوح باشگاه، در بخش "سطوح باشگاه و پاداش‌ها" ارائه شده است.

در ادامه در خصوص امتیازگیری و مفاهیم مربوط به آن توضیحاتی ارائه شده‌است.

در باشگاه مشتریان دو مفهوم مهم "امتیاز کل" و “امتیاز معاملاتی” وجود دارد که در زیر توضیح داده شده‌است.

امتیاز معاملاتی (قابل خرج):

امتیازی است که فرد از طریق معامله کسب کرده باشد. این امتیاز قابلیت تبدیل به وجه‌نقد، خریدکالا یا اعتبار و ... را دارد. با دریافت یک پاداش، به میزان امتیاز مورد نیاز آن پاداش، از امتیاز معاملاتی عضو کسر می‌شود.

"امتیاز کل" در واقع مانند سطح و جایگاه شما و "امتیاز معاملاتی" همچون کیف پول شماست.  با خرید یک وسیله، جایگاه شما محفوظ خواهد ماند اما این خرید باعث می‌شود از امتیاز کیف پولتان، کاسته می‌شود.

روش‌های کسب امتیاز در باشگاه به شرح جدول زیر است:

1. معاملات در بازار سرمایه (اعم از سهام، اوراق مشارکت، معاملات آتی سکه و معاملات در بورس کالا)

2. مسابقات چالشی:

فرد با امتیاز اعلامی در مسابقه شرکت می‌کند (امتیاز معاملاتی) . امتیازات اعلامی مشتریان جمع می‌شود و به نسبت آورده بین برندگان تقسیم می‌شود.

مثال: فرض کنیم مسابقه ای داریم با 5 شرکت کننده

علی: 10 امتیاز آورده   حسن :90امتیاز   رضا:120 امتیاز  حسین: 80 امتیاز     اکبر: 200 امتیاز

جمع کل آورده 500 امتیاز میباشد. در صورتی که علی و حسن برنده باشند به ایشان طبق فرمول زیر امتیاز تعلق میگیرد.

امتیازعلی پس از برنده شدن در مسابقه :                               50=((10+90)/10)*500

 این 50 امتیاز قابلیت تبدیل به وجه نقد را نداشته و به امتیاز عادی که در رتبه بندی لحاظ می‌شود اضافه می‌گردد.

امتیاز کل:

هر فرد با روش‌هایی که در جدول زیر مشخص شده است می‌تواند امتیاز کسب کند و "امتیاز کل" خود را برای رفتن به سطوح بالاتر، افزایش دهد و از مزایای موجود در سطوح بالاتر برخوردار شود. امتیاز کل شامل امتیاز حاصل از معامله، شرکت در نظرسنجیو مسابقات، دعوت از دوستان و ... است و صرفا برای تغییر سطح فرد در باشگاه می‌باشد. این امتیاز پس از خرید کالا، اعتبار و یا دریافت وجه نقد، همچنان ثابت می‌ماند و کم نمی‌شود.

در واقع با هدف افزایش رضایتمندی و ایجاد وفاداری در بین اعضاء، با خرج کردن امتیاز جهت دریافت پاداش، سطح مشتری در باشگاه پایین نمی آید.

نکته: کاهش امتیاز کل، تنها در یک صورت و آن هم انتقال امتیاز به عضو دیگر اتفاق می‌افتد.

روش‌های دریافت امتیاز به شرح جدول ذیل می‌باشد:

جهت بهینه سازی ارائه خدمات در باشگاه، سطوح مختلفی برای اعضاء در نظر گرفته شده‌است که این سطوح بر اساس ستاره نمایش داده می‌شود.

در باشگاه 6 سطح به شرح زیر وجود دارد:

  • کاربر
  • یک ستاره
  • دو ستاره
  • سه ستاره
  • چهار ستاره
  • پنج ستاره
  • سطح شوالیه

هر فرد در ابتدای عضویت در سطح کاربر قرار می‌گیرد و با کسب امتیازات بیشتر، سطح خود را در باشگاه ارتقاء می‌دهد. فردی که در سطح یک قرار دارد، عضو تک ستاره و فردی که در سطح پنج قرار دارد، عضو پنج ستاره باشگاه است و از خدمات متفاوتی برخوردار می‌شود.

جدول مربوط به پاداش ها و خدمات هر سطح به شرح زیر می‌باشد:

هر عضو باشگاه، با معرفی دوستان خود به باشگاه می‌تواند امتیاز بگیرد. در این حالت هر فرد می‌تواند با مراجعه به منوی "پروفایل" زیر منوی "لینک دعوت"، لینک دعوت را که مختص خودش می‌باشد برای دوستان خود ارسال نماید. با ارسال لینک و ثبت نام، 100امتیاز به محض ثبت نام و 400 امتیاز بعد از شروع معامله فرد مدعو،  به عضو تعلق می‌گیرد. همچنین شایان ذکر است 400 امتیاز نیز در بدو ورود به فرد تازه ثبت نام شده به عنوان امتیاز ثبت نام داده تعلق می‌گیرد.
مزایای ویژه:
برای معرفی کننده: دریافت 500 امتیاز +   با انجام هر معامله توسط فرد معرفی شده، امتیازاتی به فرد معرفی کننده نیز تعلق خواهد گرفت. 
برای فرد معرفی شده: دریافت 400 امتیاز ثبت نام + امکان استفاده از تخفیف معاملات سطح فرد معرف به مدت یکماه . این به معنی آن است که اگر معرف در سطح سه ستاره قرار دارد و به ازای هر یک میلیون معامله به او 30 امتیاز (که معادل 15 درصد تخفیف است) تعلق می‌گیرد، فرد معرفی شده نیز به مدت یکماه، به جای دریافت 20 امتیاز به ازای هر یک میلیون معامله، 30 امتیاز دریافت می‌کند.
برای معرفی معرف کافی است در منوی پروفایل زیر منوی معرفی معرف را انتخاب کنید و در پنجره ای که باز می‌شود، کد عضویت فرد معرفی کننده را وارد و پس از دیدن نام و سطح کاربری او و فشار دادن کلید تایید، معرف‌تان را به باشگاه معرفی نمایید. از این پس کد و نام معرف شما در صفحه پروفایل‌تان نمایش داده می‌شود.


هرعضو باشگاه می‌تواند با کلیک بر روی منوی "مدیریت امتیازات" در صفحه کاربری، به بخش "انتقال امتیاز" وارد شود و با انتخاب گزینه "ایجاد"، امتیاز مورد نظر جهت انتقال و نام ونام خانوادگی فرد گیرنده (با ورود حداقل 2 حرف از نام و یا نام خانوادگی ایشان) را وارد کرده و پس از مشخص شدن نام گیرنده توسط سیستم، کلید "ایجاد" را فشار دهد تا انتقال انجام شود.
هزینه انتقال به ازای هر 100 امتیاز، 10 امتیاز می‌باشد. جهت انجام انتقال، هزینه انتقال به اضافه میزان امتیازی که باید منتقل شود، از امتیاز کل فرد کسر خواهد شد و امتیاز معاملاتی کاهش نخواهد یافت بنابراین عضو باید دقت‌کند که کم شدن از امتیاز کل او می‌تواند باعث پایین آمدن سطح وی در باشگاه شود.

تمام اعضای باشگاه (مشتری، کابر) می‌توانند در مسابقه شرکت کنند و با فرصتی که باشگاه مشتریان ایجاد می‌کند، اطلاعات و دانش خود را بیازمایند و علاوه بر تجربه هیجان انگیز رقابت، با پاسخ صحیح به سئوال مسابقه، امتیازات خود را افزایش داده و به سطوح بالاتر راه یابند.
 
معرفی مسابقات
مسابقه عادی:
شرکت در این مسابقه بدون کسر هزینه و یا امتیاز می ‌باشد. در این نوع از مسابقه امتیاز ثابتی برای همه شرکت کنندگان که گزینه صحیح را انتخاب کنند در نظر گرفته شده است. 
مسابقه چالشی:
متقاضی شرکت در مسابقه می‌تواند به میزان دلخواهش امتیاز معاملاتی جهت شرکت در مسابقه هزینه کند و پس از برنده شدن در مسابقه نیز، امتیازی که به عنوان پاداش به او تعلق می‌گیرد، متناسب با امتیاز ورودش به مسابقه خواهد بود.
برای مثال اگر در یک مسابقه 50  نفر شرکت کرده باشند و در مجموع 1000 امتیاز برای حضور در مسابقه هزینه کرده باشند، امتیازی که باید بین برندگان توزیع شود، 1000 امتیاز است. حال اگر دو نفر از این 50 نفر، پاسخ درست داده باشند و یک نفر از این دو، 10 امتیاز برای ورود به مسابقه هزینه کرده باشد و نفر بعدی 30 امتیاز هزینه کرده باشد، پاداش مسابقه که 1000 امتیاز است به همین نسبت بین این دو توزیع می‌شود. یعنی نفر اول از 1000 امتیاز پاداش 250 امتیاز دریافت می کند و نفر دوم که ریسک بیشتری کرده است 750 امتیاز.
پس از پایان زمان مسابقه و اعلام اسامی برگزیدگان، پاداش برگزیدگان که در واقع امتیاز است به حساب کل ایشان اضافه می‌شود.
هر عضو تنها می‌تواند یک بار در مسابقه شرکت نماید و امکان اصلاح پاسخ نیز برای شرکت کنندگان وجود ندارد.